Φακίνος, Μιχάλης (Αθήνα, 1940): Δημοσιογράφος, πεζογράφος. Έχει δημοσιεύσει άρθρα και σχόλια στην εφημερίδα Τα Νέα. Σύζυγος της πεζογράφου Ευγενίας Φακίνου και εξάδελφος του πεζογράφου Άρη Φακίνου. Έχει συγγράψει μυθιστορήματα, συλλογές διηγημάτων και έναν τόμο με χρονογραφήματα. Δύο θεατρικά του έργα, «Tο ματ» (1985) και «Περιμένοντας τον Mπέκετ» (2000), παίχτηκαν στο θέατρο Στοά. Διηγήματά του έγιναν τηλεταινίες και μεταφράστηκαν στα γαλλικά, τα γερμανικά και τα ολλανδικά.
Έργα: Οι κωπηλάτες (1983)· Ο Ιωσήφ εξαφανίζεται (1985)· Βυζαντινή περίπολος (1988)· Εφημερεύων θίασος και άλλες ιστορίες (1989)· Ως φαίνεται, η γιαγιά κοιμάται ακόμη (1992)· Όμηρος μπαρ (1997) [διηγ.]· Η Ιουλιέτα αγαπά τα ροδάκινα (1994)· Το τελευταίο μυθιστόρημα του 20ού αιώνα (1999)· Περιμένοντας τον Μπέκετ (2000) [θεατρ.]. Η επικάλυψη δεν είναι σοκολάτα (2002)· Αμερικάνικη κραυγή (2005) [μυθιστ.]· Αναμνήσεις ενός λωτοφάγου (2008)· Η έρημος έρχεται (2011)· Λευκή ευθεία γραμμή (2011)· Έχει επίσης συμμετάσχει στις συλλογικές εκδόσεις: Ο δρόμος για την Ομόνοια (2005)· Ενδοσκεληδόν (2008)· Τέλος καλό, όλα καλά (2012).
Αναπτυγμένη φαντασία, η οποία ενισχύεται από μια παραμυθική και υποβλητική γραφή. Τόσο στα διηγήματα όσο και στα μυθιστορήματα του Φ. κυριαρχεί το ηθελημένα αποσπασματικό και ανολοκλήρωτο, μέσα από το οποίο, όμως, ο συγγραφέας αποδίδει, με πολύ χιούμορ και ενίοτε σάτιρα, ένα ολοκληρωμένο μωσαϊκό της παράλογης ζωής στην πόλη. Η πολυσπερμία, ως χαρακτηριστικό της μυθοπλασίας του, αντιστοιχεί και στον τρόπο επιλογής των μυθιστορηματικών του προσώπων, τα οποία συνήθως έχουν αποκλίνοντες χαρακτήρες. Ο γοργός αφηγηματικός ρυθμός, καθώς και η εναλλαγή του καυστικού τόνου με τη συναισθηματική θερμότητα αποτελούν δύο από τις κύριες αφηγηματικές τεχνικές του Φ., τις οποίες κατά τεκμήριο χρησιμοποιεί αρκετά εύστοχα.
Κριτικές: Δ. Κούρτοβικ, εφ. Νέα, 17.4.1992 [ββ.: Ως φαίνεται, η γιαγιά κοιμάται ακόμη] - Ελ. Χατζηιωάννου, εφ. Νέα, 23.1.1995 [συνέντ., ββ.: Η Ιουλιέτα αγαπά τα ροδάκινα] ■ Ν. Μπαστέα, εφ. Νέα, 15.11.1997 [συνέντ.] · Σ. Σταυρόπουλος, εφ. Βμ, 23.3.1998 [ββ.: Όμηρος μπαρ] - Κ. Ρεσβάνης, εφ. Νέα, 15.12.1999 [ββ.: Το τελευταίο μυθιστόρημα του 20ού αιώνα] - Βαγγ. Χατζηβασιλείου, εφ. Ελτπ (7), 14.7.2002 [ββ.: Η επικάλυψη δεν είναι σοκολάτα].
|
|
|||||||
Παρουσίαση του μυθιστορήματος Η έρημος έρχεται (εκδ. Καστανιώτη, Αθήνα, 2011) από τον ίδιο τον συγγραφέα Οταν η φαντασία γίνεται πραγματικότητα Υπεύθυνος: Επιμέλεια Μισέλ Φάις Οι λιγοστοί αναγνώστες μου ενδεχομένως να θυμούνται ένα προηγούμενο βιβλίο μου με τον φιλόδοξο τίτλο Το τελευταίο μυθιστόρημα του 20ού αιώνα. Εκεί, κάποιοι έγκλειστοι μιας ψυχιατρικής κλινικής αποφασίζουν να δραπετεύσουν για να γιορτάσουν ελεύθεροι το Μιλένιουμ και να πάνε στο αμπελάκι ενός απ’ αυτούς, να ξεθάψουν τα μπουκάλια με κρασί που έθαβε κάθε χρόνο στο χώμα και να πιούνε για να υποδεχτούν τον 21ο αιώνα.
|
|
|||||||
|
|
|||||||
|
||||||||
|
|
|||||||
|
|
|||||||
|
|
|||||||
|
|
|||||||
|
|
|||||||
|
|
|||||||
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|